KIK VAGYUNK?

2015.03.28., Szerző: kodpiszkalo

csupor-dezso-100x150.jpgDr. Csupor Dezső 
(kodpiszkalo)
gyógyszerész, egyetemi docens
SZTE GYTK Farmakognóziai Intézet

2002-ben szereztem gyógyszerészi diplomát a Szegedi Tudományegyetem Gyógyszerésztudományi Karán. Azóta ugyanitt, a Farmakognóziai Intézetben dolgozom, jelenleg adjunktusi beosztásban. Kutatási területem növényi vegyületek kémiai és farmakológiai vizsgálata, növényi termékek minőségvizsgálata. Fitoterápiát és gyógynövényismeretet oktatok gyógyszerész- és orvostanhallgatóknak. A  Magyar Gyógyszerésztudományi Társaság Gyógynövény Szakosztályának elnökeként is a szakszerű gyógynövényhasználat népszerűsítését tartom egyik fő feladatomnak.

"Grafomániámat" 4 könyv szerkesztőjeként, (társ)szerzőjeként éltem ki (Gyógynövénytár, Fitoterápia, Száz kémiai mítosz, 100 Chemical Myths). A blog létrehozásának ötlete akkor merült fel először, amikor egy héten belül öt ismerősöm kért tanácsot ugyanazzal a körlevéllel kapcsolatban. Amikor ez a szám tízre emelkedett, elindítottam a ködpiszkálót. Szerencsére nem magányos harcosként küzdök a facebookon és e-mailekben terjedő tévinformációkkal, lelkes és jó tollú kollégáimmal vállt vállnak vetve püföljük a klaviatúrát.

 

jeszenoi-norbert-100x150.jpgDr. Jeszenői Norbert 
(j.norbert)
gyógyszerész
Richter Gedeon Nyrt.

2011-ben végeztem a Semmelweis Egyetem Gyógyszerésztudományi Karán, utána az ELTE-TTK Biológia Intézetében, valamint a PTE-ÁOK Élettani Intézetében végeztem kutatómunkát szerkezeti bioinformatikai területen, 2016 óta a Richter Gedeon gyógyszergyárban dolgozom fejlesztőként. A blog szerkesztőségéhez 2013 végén csatlakoztam. Gyógyulni, vagy egészségüket megőrízni vágyó emberek könnyen találják magukat szembe sarlatánokkal, csalókkal, vagy egyszerűen nem igazolt praktikákkal, elavult információkkal. Nem mindig könnyű eligazodni, ebben az útvesztőben való tájékozódást szeretném segíteni írásaimmal.

 

 

gyapai-orban-orsolya-100x150.jpgDr. Orbán-Gyapai Orsolya
(pharma-girl)
gyógyszerész

2011-ben végeztem gyógyszerészként a Szegedi Tudományegyetem Gyógyszerésztudományi Karán. 2016-ig ugyanitt, a Farmakognóziai Intézetben dolgoztam PhD hallgatóként, részt vettem a Gyógynövény- és drogismeret gyakorlat tartásában gyógyszerészhallgatók számára. Kutatási területem a növényi vegyületek kémiai és farmakológiai vizsgálata.

 

 

hajdu-zsanett-100x150.jpg

Dr. Hajdu Zsanett
biológus

2009-ben kaptam biológus diplomát a Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai karán neurobiológia szakirányon, ezután a szegedi Farmakognóziai Intézetében elvégeztem a doktori képzést, majd PhD fokozatot szereztem 2014-ben. Kutatási témám a népi orvoslásban alkalmazott, központi idegrendszerre ható növények hatáshordozó anyagainak izolálása, farmakológiai vizsgálata, növényi termékek minőségvizsgálata volt. Jelenleg a Duke University (USA) munkatársaként a costa rica-i Organization for Tropical Studies kutatóközpontban dolgozom. Közel áll hozzám a dél-amerikai népgyógyászat, két évig éltem Bolíviában, ahol egy amazóniai indián településén etnofarmakológiai felmérést végeztem. Szabadidőmet igyekszem a természetben tölteni, jógázok, táncolok, érdekelnek a "csodaszerek", szívesen járok utána valódi hatásaiknak és osztom meg azokat írásaimban.

 

boros-klara-100x150.jpgBoros Klára
vegyész, doktorandusz
SZTE GYTK Farmakognóziai Intézet

2013-ban szereztem vegyész diplomát a Szegedi Tudományegyetem Természettudományi és Informatikai Karán. Azóta Gyógyszerésztudományi Kar Farmakognóziai Intézetben vagyok PhD hallgató Dr. Csupor Dezső témavezetése alatt. Kutatási területem jelenleg a Hazai flóra fitoösztrogén tartalmú növényeinek vizsgálata, de ezen kívül foglalkoztam az elmúlt években növényi vegyületek izolálásával és kémiai vizsgálatával valamint növényi termékek minőségvizsgálatával is. A saját kutatási területemen kívül fontosnak tartom, hogy minden ember megismerkedhessen a gyógynövények valódi arcával a népgyógyászaton túl a tudományos eredményekkel.

Nagy megtiszteltetésnek tartom, hogy első éves PhD hallgatóként elnyerhettem a Nemzeti Kiválóság Program Apáczai Csere János ösztöndíját. Ezen ösztöndíjnak keretén belül nyílt lehetőségem a blog munkájába bekapcsolódni. Remélem a későbbiekben még más témákban is Ködpiszkálok.

 

 

barbi.jpgDr. Tóth Barbara
(JéBarbi)
gyógyszerész
SZTE GYTK Farmakognóziai Intézet

2013-ben szereztem gyógyszerész diplomát a Szegedi Tudományegyetem Gyógyszerésztudományi Karán. Jelenleg a Farmakognóziai Intézet PhD hallgatója vagyok. Kutatási területem a biológiailag aktív növényi anyagok izolálása és szerkezetvizsgálata. A kutatáson kívül részt veszek a Gyógynövény- és drogismeret gyakorlat oktatásában, valamint tudománynépszerűsítő előadások tartásában. Szívesen írok szakmai továbbképző közleményeket, valamint tudományos ismertető cikkeket. Rendkívül fontosnak tartom, hogy azok is megismerkedhessenek a gyógynövények szakszerű használatával, akik ezt nem tanulják egyetemi képzés keretein belül. Szabadidőmben nyelveket tanulok.

 


913_csapibence_120119_015.jpgDr. Csapi Bence
(Vincente82)
gyógyszerész
Szent György Gyógyszertár, Kecel

Dr. Csapi Bence vagyok, 2006-ban végeztem a Szegedi Tudományegyetem Gyógyszerésztudományi Karán. 2010-ig a Kar Farmakognóziai Intézetében dolgoztam, és itt szereztem szakgyógyszerészi képesítésemet fitoterápiából. 2010-től gyógyszertárban dolgozom, mellette a Magyar Gyógyszerészi Kamara országos szervezetében is tisztséget viselek.

komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://kodpiszkalo.blog.hu/api/trackback/id/tr886144108

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Elhízás miatt nem kell kalória csökkentett diétát kezdeni. 2015.09.03. 16:47:12

A második világháború után az emberek szegények voltak, és nem volt elég élelmiszer. Felesleges lett volna az elhízással törődni, hiszen a legtöbb ember nagyon sovány volt. Az orvostudomány fejlődésének és a javuló gazdasági felté...

Trackback: A viaszpecsétgomba terhes nőknél is szükséges! 2015.09.03. 16:46:46

A ganoderma terhes és vajúdó nők számára egyaránt szükséges. Amikor egy nő teherbe esik, a szülei talán aggódnak, hogy adhatnak-e neki ganodermát. A várandós anyáknál gyakoriak a hangulatingadozások, különösen az első gyermek eset...

Trackback: Mai civilizációnk életminőségének veszélyei és lehetőségeink, hogy megelőzzük a betegségeket. 2015.09.03. 16:46:23

Mostani világunkban ahol nagy a népességrobbanás és nagyok a gazdasági különbségek a fejlett és elmaradott országok, sőt földrészek között sokan nem is tudják miért van ez a sok kóros elhízás, ami persze a betegségek kialakulásána...

Szerzők

csupor-dezso-100x150.jpg

Dr. Csupor Dezső 
(kodpiszkalo)
gyógyszerész, 
SZTE GYTK Farmakognóziai Intézet

jeszenoi-norbert-100x150.jpg

Dr. Jeszenői Norbert 
(j.norbert)
gyógyszerész

gyapai-orban-orsolya-100x150.jpg

Dr. Orbán-Gyapai Orsolya
(pharma-girl)
gyógyszerész

hajdu-zsanett-100x150.jpg

Dr. Hajdu Zsanett
biológus

boros-klara-100x150.jpg

Boros Klára
vegyész, doktorandusz

barbi.jpg

Dr. Tóth Barbara
(JéBarbi)
gyógyszerész

913_csapibence_120119_015.jpg

Dr. Csapi Bence
gyógyszerész

no-pic.jpgDr. Ványolós Attila
(pharmythographer)
gyógyszerész

Díjaink

hiteles_egeszsegugyi_weboldal_2017_pecset.png

21no_logo.png

A 21 NŐ AZ EGÉSZSÉGÜGYÉRT alapítvány prominens szakembereinek Védjegye tanúsítja a Ködpiszkáló blog szakmai hitelességét és társadalmi hasznosságát.

Nekem szól! Egészségértés díj, egészségügyi szakember kategória 2. hely

Kutatók a Neten - közönségszavazás 2. hely

Goldenblog 2014. Tech+Tud kategória, közönségszavazás 2. hely

Nemzeti Kiválóság Program blogverseny, 1. hely

Goldenblog 2013. Biznisz kategória, közönségszavazás 9. hely

Goldenblog 2012. Szakértői kategória, közönségszavazás 5. hely

Utolsó kommentek

Ködpszkáló a Facebookon

DESIGN

Az oldal sablonját dr. Horváth Róbert készítette.

süti beállítások módosítása