cemmedic - kvantumugrás a gyógyászatban

2015.03.12., Szerző: j.norbert

triomed.jpg

Quantum woo: kísérlet az irracionális hiedelmek és a kvantumfizika összeegyeztetésére; áltudományos állítások alátámasztása kissé misztikusan csengő kvantumfizikai fogalmakkal.

A következő írásban egy olyan, erősen vitatható módszert elemzünk, ahol szívesen dobálóznak ilyen fogalmakkal. A kvantummechanikában - és a fizika más területén is - számos olyan fogalom van, amit nem mindig könnyű átlagembereknek megérteni. Persze jól csengenek egy prospektusban vagy hirdetésben, ám könnyen lehet, hogy ezzel csak eladni szeretnének egy terméket. A laikus és jóhiszemű embereket könnyen csőbe húzhatja, hiszen megtévesztő, zavarba ejtő az egymásra dobált szakkifejezések sokasága. A lényeg, hogy a dolog jól, tudományosan hangzik. Ha ezt megspékeljük pecsétes dokumentumokkal, minőségbiztosítási papírokkal, akkor a naiv ügyfél még könnyebben bedőlhet: csak nem adnak ki ilyen dokumentumokat minden ok nélkül... 

A Cemmedic-Biotrem termékekkel kapcsolatban is hasonló érzés kerítheti az embert hatalmába. Az orosz fejlesztésű termékcsalád sok mindenre : ízületi problémák, olvasási nehézségek, emésztési gondok, daganatos betegségek... Ezek alátámasztására számtalan beszkennelt dokumentumot, díjat sorakoztatnak föl. Az egyiknek, az Európai Természettudományi Akadémia díjának megpróbáltam utánajárni: az Europäische Akademie der Naturwissenschaften keresőszóra ez az orosz honlap jön be. Más találatot a Google nem ad. Léteznek kontinens szintű tudományos szervezetek: ilyen az Academia Europae, vagy az EURASC, de a díjat nem ezek osztották. Érdekes, szinte minden ilyen oklevél orosz intézménytől származik, vagy részben orosz nyelvű...

Szemelvények a nyitóoldalról: "minden képzeletet felülmúl", "széles körben alkalmazható", "Nobel-díjas kutatásokon alapuló technológia". Magáról a hatásmechanizmusról ezeket találjuk:

A hatásmechanizmus kidolgozói: N. Gyevjatkov akadémikus, illetve M. B. Golant és munkatársai (1990).

Nyikolaj Dmitrijevics Gyevjatkov szovjet-orosz fizikus volt, akadémikus, Lenin-díjas, a szocialista munka hőse, a Moszkvai Fizikai és Technológiai Kutatóintézet professzora. Munkássága elsősorban a mikrohullámú eszközökre terjedt ki. Mihail Boriszovics Golant előbbinek volt a munkatársa. A mikrohullámú (tehát nem milliméteres nagyságrendű!) termoterápiát prosztatahiperplázia és egyes húgyúti problémákra javasolják, de hamarosan olvashatjuk, hogy milliméteres hullámokat ennél sokkal több problémánál tartják hatásosnak. 

A fő elméleti irányvonalak:

-     Az élőlények  milliméteres hullámokat bocsátanak ki.

-     A szervezet a saját milliméteres sugárzását az alkalmazkodó és regeneráló folyamatainak az irányítására és szabályozására használja.

-     Különbség van a szervezet  egészséges és beteg rezgése között.

-     A készülék sugárzása imitálva a biológiai objektum saját rezgéseit, szinkronizáló  hatást gyakorol, melynek következtében helyreáll az intenzitásban és frekvenciában megfelelő rezgés, mely az egészséges szervezetjellemzője. 

Milliméteres hullámhosszt (30-300 GHz-es frekvenciát) a távközlésben használják: ezen sugároznak például a WiFi modemek. Emellett radarok is üzemelnek ezen a hullámhosszon. Az ember nem sugároz, ahogyan más élőlények sem. Már itt problémás az egész. A "rezgés" szónak amúgy is erős csábereje van, a "biorezonancia" régi hívószó, sok kuruzslónál felbukkan. 

A készülékek a bekapcsolást követően az élő egészséges sejtekre jellemző extrém magas frekvenciájú milliméteres hullámokat bocsátanak ki. Ezek strukturálják a levegőben lévő párát (vízmolekulát), olyan dinamikus klasztereket alkotva, melyek az emberi szervezetben található klaszterekkel identikusak. A pára ez által „másodlagos mikro-sugárzóvá” válik. 

A készülék a benne található intelligens sugárzóra (IS) rögzíti a környezet mm-es tartományban lévő gyenge elektromágneses kisugárzását, és azonnal ráhangolódva átállítja saját milliméteres - sugárzásának paramétereit, majd pulzáló üzemmódban adja vissza az általa generált modulált jelet. Az impulzus végén a félvezető fixálja („elmenti”) az elektromágneses spektrumot, és visszasugározza azt, de már háttér rezonancia sugárzásként.

Itt a lényeg! Ha kvantummechanikáról itt most nincs is szó, de ami olvasható, arra illik a bevezetőben emlegetett quantum woo. Magas frekvenciás hullámok, dinamikus klaszterek, elektromágneses kisugárzások... Tudományosan hangzik, nemde? Folytatódik a "tudományos" szöveg:

A milliméteres hullámok elsődleges molekuláris célpontjai a receptorok fehérjéi a sejtmembránon. A receptorok fehérje molekuláira a víz molekuláin keresztül történik a ráhatás, melyek lényegében elnyelik a milliméteres jeleket. A milliméteres hullámok felvevői a szabad vízmolekulák, melyek a saját energiájuk egy részét átadják a kötött molekulájú víznek. A milliméteres hullámok biológiai hatásának beindulásához elengedhetetlen a fehérjék kritikus hidratációja, miközben a fehérjék a funkcionálisan passzív állapotból átmennek a funkcionálisan aktív állapotba.

(...)

A víz szerkezetének rendezettségesejt azonos szerkezetűvé változtatása. Hatására a vörösvérsejtek több oxigén szállítására lesznek képesek, a sejtek anyagcseréje nagymértékben javul. A rendezett víz képes a töltésátadásra, a sejtek egymás közti kommunikációját hozva így létre. Ha „beroppan” a víz membrán szerkezete, sérül a sejtek kommunikációja, ezzel teret adva pl. a sejtburjánzásnak.

Itt már van biokémia, biofizika, sejtkommunikácó, hidratáció, töltésátadás... Tökéletes iskolapéldája az áltudományos maszatolásnak. Ebben a youtube-videóban szintén benne van minden: vízstrukturálás információs mező, méregtelenítés, kvantummedicina (quantum woo...), Nobel-díjas tudósra való hivatkozás - valószínűleg nem is tudja Zsorezs Alfjorov, hogy visszaélnek a nevével. Van több videó is, érdemes azokba is belehallgatni. Ha valakinek van megfelelő természettudományos képzettsége, annak persze hamar gyanús lesz, de a laikusokat, a gyógyulni vágyó betegeket könnyen megtéveszthetik a szépen hangzó szólamok. Tetten érhető az, amiről a bevezetőben írtunk: hatásvadász szöveg, nehezen kinyomozható eredetű dokumentumok. Árlistát csak regisztráció után talál az ember, s a honlap szerint egészségpénztári kapcsolatokkal is rendelkeznek. Azért egy kis kutakodás után sikerült rábukkanni néhány termék árára: például a Triomed Compact termék majdnem 225 000 forintba kerül! Vagy itt van a karácsonyi kínálat: csak úgy röpködnek a százezrek. Vajon az egészségpénztárak tisztában vannak, hogy kikkel szerződtek?

Érdemes megnézni a termékeket. A Triomed Compactot használhatjuk "a betegségek megelőzésére, az elsősegély biztosítására az orvosi segítség megérkezéséig, a heveny és idült betegségek kiegészítő kezelése, utókezelése és a rehabilitáció érdekében". Nem rossz és ez még csak a kompakt készülék! A Triomed Universalhoz számtalan sugárzó csatlakoztatható (gondolom ezeket külön kell megvásárolni jó pénzért...), ezekkel szinte minden létező betegség kezelhető. Az univerzális sugárzófej segítségével pedig "vizet is tudunk strukturálni: vissza tudjuk állítani a víz természetes rendezettségét. A strukturált víz fogyasztása támogatja a szervezet egészséges működését". Kaphatóak még egészség medálok, a háziállatoknak is vásárolhatunk készüléket.

Az egyik banneren olvasható: "a legjövedelmezőbb befektetés az egészséged". Biztos, hogy a Triomed lenne a legjobb befektetés? 

41 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://kodpiszkalo.blog.hu/api/trackback/id/tr496793287

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fordulo_bogyo 2015.03.13. 21:15:33

Hm... "A következő írásban egy olyan, erősen vitatható módszert elemzünk"
Szerintem ez nem vitathato, vitan felul all, hogy atveres, szelhamossag.
Nincs mit vitatni. Hazugsag az egesz.
Antalvaleknal van kulon millimeter terapeuta is...

Nuptsze 2015.08.18. 23:28:47

" .... millimeter terapeuta .... "
Király !!

Krem 2016.01.04. 16:12:38

"Milliméteres hullámhosszt (30-300 GHz-es frekvenciát) a távközlésben használják: ezen sugároznak például a WiFi modemek. Emellett radarok is üzemelnek ezen a hullámhosszon. " Ez hülyeség, a wifi a 2,4-5 GHz frekvencián sugároz, a radaroknál meg csak 3 tartomány van ami ebbe esik bele(de a max. 110GHz!), melyeket kis ható távolságokra használnak. Ha már belekötünk valamibe, legalább a pontosság legyen fontos! Hiszen számomra, s gondolom mások számára is már ezzel elveszti szava hihetősgét, tudományos szakértelmét, és így ez csak egy pontatlan ellenvéleménynek tűnik, ami azzá silányult, amit támad.

Krem 2016.01.04. 16:18:15

"Nyikolaj Dmitrijevics Gyevjatkov szovjet-orosz fizikus volt, akadémikus, Lenin-díjas, a szocialista munka hőse, a Moszkvai Fizikai és Technológiai Kutatóintézet professzora. Munkássága elsősorban a mikrohullámú eszközökre terjedt ki." Ez is pontatlan!
"Gyevjatkov munkatársaival az "MM hullám terápia" (Alacsony Intenzitású Milliméteres Hullámterápia) vagy "EHF terápia" (extrém magas frekvenciájú milliméteres terápia) elvi alapjait dolgozta ki." lásd wikipédia!!!
Mondja kedves szerző, maga valaminek utána nézett?

Krem 2016.01.04. 16:55:28

Alfrojovról meg csak ennyit: "Alfjorov feltalálta a heterotranzisztort. Ez a találmány képes megbirkózni sokkal magasabb frekvenciájú hullámokkal (EHF; MMW)" szintén Wikipédia

Ez az iromány szánalmas... csupán csak 3 szarvas hibát találtam, nem is olvasom tovább... a türelmemnek vége... aki ezt elolvassa és hisz Önnek, az semmivel se jobb, mintha egy kuruzslónak hinne.

mocsing56 2016.01.05. 09:21:09

Hogy van ez??

" Az ember nem sugároz, ahogyan más élőlények sem. "

Hogyan hozható fedésbe ez a mondat az EEG-vel, EKG-val??

j.norbert 2016.01.05. 12:17:42

@mocsing56: Az EKG és az EEG a szív és az agy elektromos jelenségeit vizsgálja, egyik szerv sem bocsát elektromágneses sugárzást.

j.norbert 2016.01.05. 12:39:01

@Krem: A Wifiről és a radarról kapcsolatos észrevételeket köszönöm.

Ha veszi a fáradtságot és mégis végigolvassa a cikket, akkor láthatja, hogy az írás nem ezekről az emberekről szól, hanem egy áltudományos átverésről.

NB, Gyevjatkov foglalkozott mikrohullámú sugárzásokkal is, erről egyébként a wikipédia is ír (az más lapra tartozik, hogy a wiki nem mindig hiteles forrás).

mocsing56 2016.01.05. 15:03:10

Értem.
Azt hiszem, ez forradalmi meglátás nemcsak a fizika de az orvosi élettan területén is .

Teccet már kérem ebonit rudat pl. börrel dörgölni? Amugy fizika órán, ugy kb. általános iskola 5. osztályában??
Mert megtanulhatta volna kérem, hogy minden elektromos töltöttség elektromágneses térrel rendelkelkezik. Ami mérhetö.

fordulo_bogyo 2016.01.05. 18:38:37

@mocsing56: ha meg tetszel nezni, hogyan detektaljak az EKG-t, EEG-t: elektrolittal bevont elektrodokat tesznek a bor felszinere. Ha inncs elekromos erintkezes, nincs jel. Aramot/feszultseget mernek, nem sugarzast.

Amugy az ember tenyleg sugaroz az elektromagneses tartomanyban, epp ugy mint barmilyen hasonlo homersekletu test is sugaroz. Homersekleti sugarzasnak nevezik.
hu.wikipedia.org/wiki/H%C5%91m%C3%A9rs%C3%A9kleti_sug%C3%A1rz%C3%A1s

Krem 2016.01.06. 16:48:22

@j.norbert: Ön egy készüléket támad, ami magas frekvenciájú,milliméteres hullámokkal dolgozik. Az eladók ennek a két tudósnak a munkásságára is hivatkoznak,ahogyan Golantéra is. Ha kicsit is utána olvas nekik, rájön, hogy a 2 előbbi ember tudományos munkássága tényleg hozzájárult ehhez a területhez, sőt Golanté is. "Golant-tervezte BWTk továbbra is alapvető eszközei a fizika kutatásában a milliméteres és szubmilliméteres hullámok körében."
Semmi mást nem tettem, mint, amit Ön. Kiemeltem részeket a cikkből, amiket megtámadtam valós adtokkal, illetve mégis, mert VALÓS, A TÉMÁHOZ KAPCSOLÓDÓ adatokkal tettem azt.
Úgy gondolom, ha megtámadunk valamit, fontos a pontos lényeges adatok, információk felsorakoztatása. Csakis így érdemes áltudományos dolgokra rávilágítani. Csak így marad szavahihető.
Nem tartom lényegesnek a kétségbe vont szöveg stílusát, azért mert nyílván az eladás miatt olyan amilyen, ettől még nem lesz áltudományos, csak is a valótlan adatoktól. Sajnos így az Ön cikke is az lett.

fordulo_bogyo 2016.01.06. 18:11:37

@Krem: Nagyon erdekes, hogy az elso Viki-s cikk CSAK magyarul olvashato! Mit mondjak, nagyon gyanus, reklamszagu azok szamara akik ismerik a Vikipediat.

A masodik egy fair link.

Erdekes, hogy a volt szovjetunio utodallamaiban hasznaljak elsosorban.

Fogarasi Péter 2017.06.26. 18:40:58

Tisztelt Ködpiszkálók!

Elolvasni próbáltam ezt a bejegyzést, de tovább nem jutottam a következő bekezdésnél, mert kiderült, hogy Önök hamis állításokat sorakoztatnak fel.

"Milliméteres hullámhosszt (30-300 GHz-es frekvenciát) a távközlésben használják: ezen sugároznak például a WiFi modemek. Emellett radarok is üzemelnek ezen a hullámhosszon. Az ember nem sugároz, ahogyan más élőlények sem. Már itt problémás az egész. A "rezgés" szónak amúgy is erős csábereje van, a "biorezonancia" régi hívószó, sok kuruzslónál felbukkan."

Ez az egész bekezdés NEM IGAZ állítások halmaza.
Azaz ÖNÖK TUDOMÁNYOS ÉRTELEMBEN TÉVES ÁLLÍTÁSOKKAL TÉVESZTIK MEG OLVASÓIKAT.

Itt van egy cikk, amelyből kiderül, hogy:

AZ EMBER TESTBEN (A CIKK AZ EXTRACELLULÁRIS MÁTRIXSZAL FOGLALKOZIK) MÉRHETŐ GHZ NAGYSÁGÚ REZGÉSEK VANNAK.
(1991-ben publikálták a jelenséget először, azaz 26 éve!!!!)

Pl. a tisztelt fejüket a nyakcsigolyákhoz rögzítő ligamentum nuchaeban is ilyen rezgések vannak!

A cikk:
Palombo et al.: Biomechanics of fibrous proteins of the extracellular matrix studied by Brillouin scattering
doi: 10.1098/rsif.2014.0739

Nagyon kérem, hogy mielőtt kinyilatkoztatnak, olvassanak is!

A ködöt nem csak piszkálni kell! Oszlatni is! És nem csak mások fejében.

Üdvözlettel:
Fogarasi Péter

Corvilupo 2017.06.27. 15:10:13

@Fogarasi Péter: Átolvastam a cikket. Egy szó nem esik benne semmiféle elektromágnese, vagy biorezonanciáról. Elasztikus testek MECHANIKUS mozgásáról már annál inkább. Ön keveri a szezont a fazonnal.

Fogarasi Péter 2017.06.27. 16:30:03

Tisztelt Corvilupo!

Köszönöm válaszát.

Ha a kollagén és elasztin különböző szerkezeti állapotukban lézerrel megvilágítva szerkezetspecifikus, GHz frekvenciájú fonon rezgést bocsájt ki in vivo, akkor különböző konformációik között való átalakulásukkor is ezt kell tegyék.
Ez az átalakulás akkor történik akkor, ha terheljük, feszítjük, azaz mozgunk, mozognak a szerveink.
Ez az elasztikus testek mechanikai mozgása, amit ír.

Az, hogy nem esik szó a cikkben elektromágneses rezonanciáról vagy biorezonanciáról a benne olvasott fononokat értelmezve nem értem. Mert a cikkben a kollagénből, elasztinból kilépő fononokat detektálnak. A fonon meg ugye rezgés. Ebben remélem, hogy egyet tudunk érteni.
És a lézer 532 nm-es hullámhosszú. A lézer meg elektromágneses sugárzás.

Az "egy szó sem esik benne semmiféle elektromágnese, vagy biorezonanciáról" állítása ezért HAMIS.

Azt, hogy ezt a jelenséget in vivo nem vizsgálták az egy dolog.

Nem tudom, hogy mi a szezon és a fazon, amit kevertem, de tessék megvilágítani.

Várom megtisztelő válaszát.

Üdvözlettel:
Fogarasi Péter

Corvilupo 2017.06.27. 16:48:42

Kedves Fogarasi Péter!

A minta lézer hatására nem phononokat bocsát ki. A phononok csak visszaverik a fényt amit aztán érzékelővel felfognak. A fononok nem mennek sehová!!! A fonon valóban rezgés, de nem feltétlen elektromágneses/biorezonancia, hanem a molekulák egyszerű mozgásának ismétlődése!!! Nem jutnak el A-ból B-be, csak egy egyszerűsítő definició a molekula mozgás ismétlődésére. A GHz pedig mint a frekvencia (azaz az ismétlődés gyakoriságának) mértékegysége, nem csak elektromágnáses, hanem MINDEN ismétlődő eseményre alkalmazható. (Sőt nem is kell az eseménynek feltétlen pontos rendszerességgel ismétlődnie. Pl. Az annak is megatható egy megközelítő frekvencia, hogy egy év során milyen gyakran eredt el az eső.)
Tehát Ön összekeveri a cikkben a phonont az érzékelő által valóban érzékelt fénnyel (amit a phonon vert vissza), másrészt egy elektromágneses hullám frekvenciáját egy mechanikai hullám frekvenciájával.

Üdvözlettel:
Corvilupo

Corvilupo 2017.06.27. 17:00:22

Egyébként nagyon érdekes cikk, másoknak is ajánlom elolvasásra. Köszönöm hogy megosztotta velem.

Corvilupo 2017.06.27. 17:05:59

@Corvilupo:

" egy mechanikai hullám frekvenciájával"
Akarom mondani: ...egy mechanikus mozgás ismétlődésének frekvenciájával..

Fogarasi Péter 2017.06.27. 17:57:32

Tisztelt Corvilupo!

Köszönöm. Valóban félre értelmeztem a mérést. Ez azonban még tovább fokozza a kétkedést a blogban leírtakkal szemben.

Ha a kollagén és elasztin különböző szerkezeti állapotukban specifikus GHz frekvenciájú fonon rezgéssel bírnak (azaz nem gerjesztve jelentkezik csak a tulajdonság) in vivo (ez van a cikkben), akkor miért nem tehetik meg ezt in vivo?

Attól, hogy nem sugároz még rezeghet.

Az Al2O3-ban a fononok frekvenciája is 2.24 x 1013 sec-1. Ez pont a GHz nagyságú.

És ha az elasztin és kollagén ezt produkálja és tudott, hogy a myofaszciális háló az egész testet behálózza, akkor miért ördögtől való, hogy a fononokon keresztül kommunikáljon ez a háló.

Végeztek olyan kutatást, amely ezt kizárja?
Innen miért nem lehet egy további lépés, hogy valamivel manipulálják ezt a hálót?

Üdvözlettel:
Fogarasi Péter

Corvilupo 2017.06.27. 18:48:27

Kedves Fogarasi Péter!

Először is szögezzük le, hogy téves volt hazugságnak nevezni az Ön által a blogbejegyzésből idézett bekezdést, hiszen már Ön is érti, hogy sugárzásról szó sincs.
A kérdéseire válaszolva:
Ön megemlített itt két molekulát amelyek különböző phonon állapotokat vehetnek fel in vitro. Az emberi szervezet több milliárd molekulája mind-mind így van ezzel, sőt, egy adott időben az egyforma molekulák sem egyforma állapotban vannak. Ön hogy gondolja ezek in vivo vizsgálatot (gondoljon csak bele milyen nehézkes ez a cikk alapján 2 molekula esetén in vitro!)? Hátmég a manipulálást a többi molekula piszkálása nélkül? Egyáltalán van értelme (hogy döntöd el melyik jó melyik nem/molekula, és megintcsak: több miliárd molekuláról beszélünk)? Vagy egyáltalán diagnosztikus értéke lehet (ha betegség következménye, akkor talán)? Szerintem értelmetlen ezzel a kérdéssel egyenlőre a gyógyászat szintjén foglalkozni (sőt lehetetlen).
Summa-summárum, a molekulák phonon állapotának semmi köze a sugárzáshoz, biorezonanciához (sicc!), vagy érdemlegesen az egészségügyhöz (az orvostudomány más tészta: vizsgálni lehet, használni talán egyszer).

Üdvözlettel:
Corvilupo

fordulo_bogyo 2017.06.27. 20:29:44

Hogy ennyi marhasagot hogyan tudnak egyesek osszehordani... phonon, rezgo molekula... jajj es borzalom es megegyszer jajj es ketszer borzalom.

Corvilupo 2017.06.27. 21:05:26

@fordulo_bogyo: hu.wikipedia.org/wiki/Fonon

A rezgés szó itt tényleg túlzás. A cikkben vizsgált fibrin és kollagén rost két pontot kijelölve és azok távolságát nézve találtak két olyan távolságértéket amelyek váltakozása egy hullámfüggvényre illeszthető.
Ha megnézed én sehol sem írtam rezgő molekulát, viszont egy molekulára is rá lehet vetíteni a phonon fogalmát: pl. egy fehérje két pontja (két aminosav) közötti két gyakori távolságérték (pl. a fehérje két térszerkezeténél mérhető) függvényében.
Ha nem erre irányult a kijelentésed, elnézést.

fordulo_bogyo 2017.06.27. 21:10:51

@Corvilupo: melyik cikkre gondolsz?
Milyen hullamfuggveny?
Hogyan illesztesz HULLAMfuggvenyt egy tavolsagertek valtakozasara?
A HULLAM az terben terjedo dolog, a tavolsagertek meg lokalis, nem terjed.

"egy molekulára is rá lehet vetíteni a phonon fogalmát: pl. egy fehérje két pontja (két aminosav) közötti két gyakori távolságérték (pl. a fehérje két térszerkezeténél mérhető) függvényében."

Kerlek vetitsd, fejtds ki.

Corvilupo 2017.06.27. 21:17:16

@fordulo_bogyo:

Kérlek, én ennél meggondoltabbnak ismerlek. Olvass vissza pár kommentet. Fogarasi Péter által beírva a cikk címe: Palombo et al.: Biomechanics of fibrous proteins of the extracellular matrix studied by Brillouin scattering
doi: 10.1098/rsif.2014.0739

Persze ennek nincs semmiféle kapcsolata semmiféle biorezonanciával, dehát akik hisznek ezekben, mindenben ezt látják.

" HULLAM az terben terjedo dolog, a tavolsagertek meg lokalis, nem terjed."

Te komolyan nézz már utána matematikában mit jelent a hullámfüggvény. Ezt most nem én fogom neked elmagyarázni. Annyit előre hogy NEM egy valódi hullámról van szó, hanem értékek váltakozásáról, ami felrajzolható egy hullám mentén. STATISZTIKA

Most megleptél.

Corvilupo 2017.06.27. 21:20:21

A fonon, fizikában használatos fogalma pedig (ha előbb elkerülte a figyelmed): hu.wikipedia.org/wiki/Fonon

fordulo_bogyo 2017.06.27. 21:23:46

@Corvilupo: Osszefoglalnad par mondatban, mirol van szo?
Elvesztettem a fonalat.
Koszi!

Corvilupo 2017.06.27. 21:48:18

Onnan indultunk hogy Fogarasi úr, hazugságnak bélyegezte a bejegyzés egy bekezdését, amely leírta, hogy az emberi test nem sugároz, stb. Ennek igazolására beírta egy cikk címét, és azt állította, hogy a kollagén és fibrin rostokból fonon sugárzást mértek. Erre én reagáltam, hogy keveri a dolgokat, ugyanis. A fonon ugyanis az általam neked is belinkelt kvázirészecske (fizikában használatos fogalom több pont/részecske együttes elmozdulására egy inercia ponttól, azaz tulajdonképp az adott szövegkörnyezettől függ mit értünk alatta), ami nem megy sehova, csak a rá szórt és általa visszavert fényt érzékelte egy szerkezet.
Erre Fogarasi úr, elismerte, hogy ezt elnézte, de hogy így méginkább igaz, hogy ha a molekula különböző (ő fogalmazott így) rezgési állapotot vehet fel in vitro (a cikk alapján) akkor in vivo miért ne lehetne ezt vizsgálni, illetve valamilyen módon befolyásolni. Erre írtam azt, ami után írtad amit. (És úgy éreztem, hogy az nekem is szólt).
Ehhez még hozzá tartozik, hogy az említett cikkben a kapott fonon értékeket rá tudták illeszteni egy hullámfüggvényre (szerintem ez is hozzájárulhatott Fogarasi úr félreértéséhez). Azaz egy periodikusságot fedeztek fel a rostok adott részeinek távolságánák változásában.
Huh…

Corvilupo 2017.06.27. 21:55:42

@Corvilupo: Még annyi, hogy a hullámfügvény x tengelye ez esetben az idő, az y pedig a távolság.

kodpiszkalo · www.kodpiszkalo.blog.hu 2017.06.27. 21:58:32

@Corvilupo: Köszönöm a fentieket! Bevallom, én lyen szinte nem vagyok, hasznos volt elolvasni.
Mindezek ffényében megkockáztatom, nem írtam iszonyatos marhaságokat.

Fogarasi Péter 2017.09.09. 10:13:26

Kedves Corvilupo!

Sajnos nem kaptam értesítést a további bejegyzéseiről, így csak most olvastam.

Köszönöm, hogy időt és fáradtságot nem sajnálva válaszolgatott a felvetéseimre és másokéra a téma kapcsán. Sokat tanultam belőle.

Az én állításom (ezt szerettem volna felfedni) csupán annyi, hogy az emberi testben van sec-1 nagyságrendű frekvencia, ami GHz nagyságú.
"AZ EMBER TESTBEN (A CIKK AZ EXTRACELLULÁRIS MÁTRIXSZAL FOGLALKOZIK) MÉRHETŐ GHZ NAGYSÁGÚ REZGÉSEK VANNAK. "így írtam, visszanézhető.

Azaz nem csak az idézett WiFi és radar rendelkezik ezzel. Erre írtam, hogy hazugság. Azt nem írtam, hogy sugároz. Ott tévedtem, hogy a mérés során nem mozdulnak a fononok.

"A molekula különböző rezgési állapotot vehet fel in vitro" állítólag én írtam. Pedig nem.
Én ezt írtam:
Ha a kollagén és elasztin különböző szerkezeti állapotukban specifikus GHz frekvenciájú fonon rezgéssel bírnak...
De itt nem molekulákat kellene vizsgálni. A faszciális háló, ami egy 3 dimenziós kollagén mátrix, makroszkópikusan végzi az elernyedést, megfeszülést periódikusan. Erre utaltam az in vivo említésénél (de zavaróan elírtam). Azt, hogy nem lehet mérni? Miért kell mérni?
Tudok Önnek küldeni videót, amely ezt taglalja. De azt csak magánban.
Kb. ez látszik:
en.wikipedia.org/wiki/Phonon#/media/File:1D_normal_modes_(280_kB).gif
Csak 3 dimenzióban.

Azaz a makroszkópikus rezgése a mátrixnak a benne található elemeket is mozgatja, amelyek meg ezen különböző állapotokban más-más, szerkezeti állapotukra specifikus GHz frekvenciájú fonon rezgéssel bírnak.

www.youtube.com/watch?v=miIIGLLmXIc
12.40-től kérem nézze meg!
Sajnos a cikket még nem tudtam megszerezni.

Élő szervezetben jelentkező oszcillációról beszél Dr. Schleip.
A BIOREZONCIA szó miért nem felel meg ennek?

Várom megtisztelő válaszát!

Üdvözlettel:
Fogarasi Péter

Fogarasi Péter 2017.09.09. 10:16:28

@fordulo_bogyo:
Tisztelt Forduló Bogyó!

Kérem írja meg, hogy mire gondol amikor ezt írta:
"Hogy ennyi marhasagot hogyan tudnak egyesek osszehordani... phonon, rezgo molekula... jajj es borzalom es megegyszer jajj es ketszer borzalom."

Melyik rész a marhaság a fonon vagy a rezgő molekula?

Köszönöm.

Üdvözlettel:
Fogarasi Péter

fordulo_bogyo 2017.09.09. 12:28:27

@Fogarasi Péter: Mindketto. Az egesz iras ugy osszefuggeseiben nepbutito marhasag.

Ne videokkal ervelj, hanem szakmai publikaciokkal, meresi modszerrel, eredmennyel.

Fogarasi Péter 2017.09.09. 15:26:19

Tisztelt Forduló Bogyó!

Először is nem tudom, hogy miért nem adja meg azt a tiszteletet, amit kapott? Honnan gondolta Ön, hogy letegezhet? Mert nem.

Lehet, hogy Ön szerint a fonon, meg a molekulák rezgése marhaság. De ez nem az én bajom.

Önnek még sokat kell tanulnia és nem csak a fonokról és a molekulák rezgéséről.
Corvilupot ajánlom. Vegyen példát a stílusáról.

Üdvözlettel:
Fogarasi Péter

fordulo_bogyo 2017.09.09. 18:39:01

Az interneten ategezodes es tevhitek terjesztese egyarant altalanos. Nincs miert tisztelnem egy tevhitterjesztot.
Szemelyeskedes helyett orommel olvasnek szakmai publikaciokat a molekulak rezgeseirol es fononokrol.
Erdekes, arra nem tellett...

Addig fenntartom: a te/on altal irottak: zagyvasag, katyvasz.

molekulapályamunkás 2017.09.10. 06:49:07

"ember nem sugároz, ahogyan más élőlények sem"
Az emberi test és más élőlények is bocsátanak ki infravörös sugárzást, ami elektromágneses sugárzás. Két éve virít itt ez a hamis állítás a ködoszlató blogon, valahogy nem sikerül kijavítani.

kodpiszkalo · www.kodpiszkalo.blog.hu 2017.09.10. 15:22:45

@molekulapályamunkás: értő, szövegkörnyezetben történő olvasást javaslok:
"Milliméteres hullámhosszt (30-300 GHz-es frekvenciát) a távközlésben használják: ezen sugároznak például a WiFi modemek. Emellett radarok is üzemelnek ezen a hullámhosszon. Az ember nem sugároz, ahogyan más élőlények sem"

Fogarasi Péter 2017.09.10. 23:33:08

Tisztelt Forduló Bogyó!

Az nem személyeskedés, hogy alapvető emberi viselkedési normákra hívom fel a figyelmét. A tegeződés az kölcsönösségen alapul.

Az viszont személyeskedés, hogy Ön megbélyegez (tevhitterjeszto). Akkor Önnek lehet, amit én nem tettem, de rám ró?

Én nem értek egyet Önnel, a stílusa sem az én világom, meg becsmérel is. Mégis tisztelem.

Megfigyelte, hogy pont Ön az, aki a válaszaiban egy árva konkrét kritikát sem írt? Semmit. Csak általánosan lenullázza, amit olvasott.

Ha hiszi, ha én nem ezoteria klubok fénymásolt kiadványaiból merítem a fent leírtakat.
Ön szerintem nem olvasta azokat a cikkeket, amelyek engem arra bátorítottak, hogy ezt meg merjem fogalmazni. Mégis a jelenlegi ismeretei alapján Ön határozottan állítja, hogy amiről nem tud, az katyvasz, zagyvaság.

Az ugye vicc, hogy a molekulák rezgéséről olvasna? Mert fizkémen ezt az egyetemeken tanítják.
De íme:
www.chemonet.hu/hun/eloado/cho/viz/viz.html

Az emberi szervezet biokommunikációjáról és a fonokról itt olvashat:
www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1360859213001927
Meg itt:
www.neuroquantology.com/index.php/journal/article/view/985
A miofibroblasztok Ca-ion szabályozta oszcillációjáról szóló cikket, azóta megtaláltam, amelyen a küldött videóban is hivatkoznak ("Ne videokkal ervelj"):
www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20427321
És még egy cikk a test elsődleges rezgésének (primery respiratory rhythm) feltételezett mechanizmusáról:
www.sciencedirect.com/science/article/pii/S155083070800222X

Ha nem elég, küldök még. De önállóan is találhat cikkeket.

Üdvözlettel:
Fogarasi Péter

molekulapályamunkás 2017.09.11. 12:24:25

@kodpiszkalo:
Egyértelmű, világos fogalmazást ajánlok.
Pl. "Milliméteres hullámhosszt (30-300 GHz-es frekvenciát) a távközlésben használják: ezen sugároznak például a WiFi modemek. Emellett radarok is üzemelnek ezen a hullámhosszon. Az emberi test ilyen tartományban sugárzást nem bocsát ki, ahogyan más élőlények sem."

AlexanderRybakFanHungary 2022.10.18. 20:08:16

@Fogarasi Péter: nézze már meg alaposabban, mire kínálnak megoldást" ezek a szerkentyűs sarlatánok: pl. arra, hogy megtalálják és eliminálják a kórokozókat benned a "rezgésük" alapján, legyenek azok baktériumok, vírusok, gombák, sőt, prionok!
Maga szerint ez tényleg lehetséges és működik???
Van fogalma arról, milyen rettegést fog átélni valaki, akinél pl. prionokat mutat ki ez a szerkentyű? Maga szerint ez etikus??

Reactor 2022.12.22. 04:35:44

Szovjet-Oroszországban betegség kezel téged!!!

Szerzők

csupor-dezso-100x150.jpg

Dr. Csupor Dezső 
(kodpiszkalo)
gyógyszerész, 
SZTE GYTK Farmakognóziai Intézet

jeszenoi-norbert-100x150.jpg

Dr. Jeszenői Norbert 
(j.norbert)
gyógyszerész

gyapai-orban-orsolya-100x150.jpg

Dr. Orbán-Gyapai Orsolya
(pharma-girl)
gyógyszerész

hajdu-zsanett-100x150.jpg

Dr. Hajdu Zsanett
biológus

boros-klara-100x150.jpg

Boros Klára
vegyész, doktorandusz

barbi.jpg

Dr. Tóth Barbara
(JéBarbi)
gyógyszerész

913_csapibence_120119_015.jpg

Dr. Csapi Bence
gyógyszerész

no-pic.jpgDr. Ványolós Attila
(pharmythographer)
gyógyszerész

Díjaink

hiteles_egeszsegugyi_weboldal_2017_pecset.png

21no_logo.png

A 21 NŐ AZ EGÉSZSÉGÜGYÉRT alapítvány prominens szakembereinek Védjegye tanúsítja a Ködpiszkáló blog szakmai hitelességét és társadalmi hasznosságát.

Nekem szól! Egészségértés díj, egészségügyi szakember kategória 2. hely

Kutatók a Neten - közönségszavazás 2. hely

Goldenblog 2014. Tech+Tud kategória, közönségszavazás 2. hely

Nemzeti Kiválóság Program blogverseny, 1. hely

Goldenblog 2013. Biznisz kategória, közönségszavazás 9. hely

Goldenblog 2012. Szakértői kategória, közönségszavazás 5. hely

Utolsó kommentek

  • Mesterséges Geci: @Mesterséges Geci: bocs, négy és negyed év... (2024.10.25. 08:48) ELKÖLTÖZTÜNK
  • Mesterséges Geci: @kodpiszkalo: "hamarosan" - magysr módra? Négy és fél év telt el azóta... :( Vagy csak firefox ala... (2024.10.25. 08:47) ELKÖLTÖZTÜNK
  • Mesterséges Geci: @tesz-vesz: gondolod, hogy azok az agyatlan vadbarmok, akik bedőlnek a gődény-félék ökörségeinek, ... (2024.10.25. 08:42) ELKÖLTÖZTÜNK
  • Színgyógyász: Azért elég merész vállalkozás a cikk írója részéről ( pontosan ki is ő? ) ilyen elánnal nyilatkozn... (2024.08.01. 18:06) ASEA - palackba zárt csodamolekulák?
  • Szalay Huba: @sosperec: Talán mindezt a ködpiszkáló domain nevéről és weboldaláról is elmondhatjuk... (2024.06.23. 23:54) ASEA - palackba zárt csodamolekulák?
  • Utolsó 20

Ködpszkáló a Facebookon

DESIGN

Az oldal sablonját dr. Horváth Róbert készítette.

süti beállítások módosítása