Utolsó kommentek:

fordulo_bogyo 2019.03.23. 13:08:49

Bocs, nagyon OFF

OFF

Ugy emlekszem jonehany evvel ezelott irtal (irtatok?) egy cikket arrol, hogy kivonatokkal az az egyik problema, hogy nem lehet tudni, hogy mennyi alapanyagbol milyen terfogatban keszul a kivonat, igy ket kivonat kozott akar nagysagrendekkel is kulonbozhat a (hato)anyagtartalom. Volt egy nagyon szeleletes abra is benne errol.
Most hiaba keresem, nem talalom.
Tudnatok segiteni?
Elore is koszonom.

/OFF

Bejegyzés: halló, mennyi???

mocsing56 2019.02.15. 16:21:38

Ugyanezt a kérdést bármelyik patikai szabadforgalmu készitmény esetén feltehetjük...azaz, mi kerül ebben ennyibe?,

Bejegyzés: halló, mennyi???

kodpiszkalo · www.kodpiszkalo.blog.hu 2019.01.20. 20:33:05

@Ziegler József: köszönöm szépen a kiigazítást, javítom!

Bejegyzés: régi, tehát jó?

Ziegler József 2019.01.20. 19:40:33

"A körte és a dicske (csipkebogyó) azonban jelen tudásunk a szédülésen nem segít"
Szerintem ez a mondat helyesen
"A körte (dicske) és a csipkebogyó azonban jelen tudásunk..."
Mivel nem a csipkebogyó a dicske, hanem a hegyek szelíd alján termő vadkörte... :) ráadásul a vers 8. szakaszában csak a körte (dicske) hatásáról esik szó...

Bejegyzés: régi, tehát jó?

mamma01 2019.01.15. 21:51:34

@penge™: A Tc99 izotóp napi gyakorlat pl. pajzsmirigy szcintigráfia esetén.

Bejegyzés: mit hazudnak a rákról?

Orvosi Kannabisz 2019.01.07. 12:18:43

@kamugyar: Az már megtörtént... A legérdekesebb az Amerikai Egészségügyi Hivatal szabadalma, 2003-ból.

patents.google.com/patent/US6630507B1

De van még sok:
GW Pharma Patents:
www.faqs.org/patents/assignee/gw-pharma-limited/

Bejegyzés: kannabiszt a várandós nőknek (is)?

Orvosi Kannabisz 2019.01.07. 12:09:28

@fordulo_bogyo:

Igazad van félreértettem pár dolgot.

"A kannabisznak nincs ismert testsulycsokkneto (fogyaszto) hatasa. Igy ez valasztani elsodleges parameternek,"

Ez azért is érdekes, mert a sokszor ezt nézik a magzatok esetében ha a kannabisz káros hatásairól van szó, illetve az egyéb szüléssel kapcsolatos komplikációkat. Hogy miért azt én nem tudom megmondani. Ez a metaanalízis csupán az elérhető kutatásokat vizsgálata meg, a kutatóknak arra nincs hatásuk, hogy ki milyen paramétereket vizsgál.

"Nem errol van szo felreerted. Arrol van szo, hogy a kannabiszt hasznalok koreben gyakoribbak az "egyéb tényezők" (egyéb szerek használata, gazdasági-társadalmi státusz stb.). "

Valóban kevés ember van aki csak kannabiszt használ, és pl. nem dohánnyal szívja. Így a legtöbb kutatás nem a kannabisz hatásait vizsgálja, hanem az egyéb tényezőkét, amik nem feltétlenül a kannabisz-használatból fakadnak. Pl. azt a különbséget, hogy egy anyuka, aki CSAK kannabiszt használ a terhesség alatt, pl. fájdalomcsillapításra, egy olyan esettel szemben, ahol egy problémás szerhasználó, aki kannabiszt is használ és nincs is olyan értelmi vagy érzelmi szinten, hogy ennek a következményeit felmérje, szerintem elég meredek annak tulajdonítani, hogy a kannabisz használat miatt lett felelőtlen. (annyira egyszerűen írtam, hogy csak lehetett). Ennyi erővel maga a társadalom veszélyes a terhes anyákra.

Ez edukáció kérdése. Mármint lenne, ha lenne edukáció.

"Ebben az esetben nem illene magas lorol nagy mellennyel azt allitani, hogy BIZTOSAN nem veszelyes, nem karos a magzatra."

A kettő darab, hosszú összefoglaló cikk egyikében sincs olyan leírva, hogy biztosan nem veszélyes:

orvosikannabisz.com/az-orvosi-kannabiszrol/felhasznalas/kannabisz-es-terhesseg-biztonsagos/
orvosikannabisz.com/hirek/nemzetkozi-hirek/a-kannabisz-hatasa-terhes-nokre-es-ujszolottekre/

Minden javítást és javaslatot szívesen fogadunk.

Bejegyzés: kannabiszt a várandós nőknek (is)?

kamugyar 2019.01.06. 20:32:18

@kodpiszkalo:
a lényeg h szabadalmaztatható legyen :D

Bejegyzés: kannabiszt a várandós nőknek (is)?

kodpiszkalo · www.kodpiszkalo.blog.hu 2019.01.06. 19:53:13

@Orvosi Kannabisz: nagyon egyszerű ez. Amint lesz elég adat a hatásosság/biztonságosság kérdéshez, és az értékelés pozitív, természetesen mehet a dolog. És természetesen mindez egy konkrét, ismert összetételű készítménnyel, nem "úgy általában" a kannabisszal...

Bejegyzés: kannabiszt a várandós nőknek (is)?

fordulo_bogyo 2019.01.06. 14:18:32

@Orvosi Kannabisz:
"A kutatást publikálták, ráadásul nem egy kínai tudományos szaklapban. "

Valoban. Allitottam volna az ellenkezojet?
"csipi a szemem az altudomanyos magyarazkodas (meg ha azt tudomanyos cikkben olvasom akkor is), az ellen emeltem szot"

Ugy tunik, nem ment at mondanivalom lenyege:
"Valószínüleg ha az agyműködést vizságlták volna, akkor a testsúly vagy a koraszülés vizsgálata hiányzott volna. "

A kannabisznak nincs ismert testsulycsokkneto (fogyaszto) hatasa. Igy ez valasztani elsodleges parameternek, szamomra necces. A kannabisz elsodleges hatas az agyMUKODES befolyasolsa.
Meg csak nem is agyKAROSITO, hanem tudatMODOSITO szer.
En ezt tettem volna vizsgalat targyava.

"Itt nem a kannabisz közvetett hatásáról van szó, hanem arról, hogy aki CSAK kannabiszt használ, annál nem volt változás,"
Nem errol van szo felreerted. Arrol van szo, hogy a kannabiszt hasznalok koreben gyakoribbak az "egyéb tényezők" (egyéb szerek használata, gazdasági-társadalmi státusz stb.).
Ez korrelacio.
Es az is korrelacio, hogy a kannabiszt hasznalok koreben 50%-kal magasabb a koraszules es a 2500g alatti testsulyu baba gyakorisaga.
Melyik az ok, melyik az okozat, erre nem ad valaszt cikk.

De nem azt neztek, hogy mi van, ha valaki csak kannabiszt hasznal (az tul kicsi, nem ertekelheto csoport lett volna), akkor mi az eredmeny, hanem statisztikai modositassal tekintettek el az "egyéb tényezők"-tol.

"A kérdés messze nincs eldöntve és valószínüleg még hosszú évekig nem is lesz. "
Ennyi.
Egyetertunk.
Ebben az esetben nem illene magas lorol nagy mellennyel azt allitani, hogy BIZTOSAN nem veszelyes, nem karos a magzatra.

Bejegyzés: kannabiszt a várandós nőknek (is)?

Orvosi Kannabisz 2019.01.06. 09:10:57

@fordulo_bogyo:

Igen, megint az indulat és az érzelmek.

A kutatást publikálták, ráadásul nem egy kínai tudományos szaklapban.

A kérdés messze nincs eldöntve és valószínüleg még hosszú évekig nem is lesz. Valószínüleg ha az agyműködést vizságlták volna, akkor a testsúly vagy a koraszülés vizsgálata hiányzott volna. Jamaikában nincs több agykárosult gyerek mint más országban, ahogy Coloradoban sem születik több agykárosult gyerekek a 2012-es legalizáció óta.

Engem meg ez zavar:

"Tehat a kannabisz hasznalat meg ezekre is hat, pedig ezek durva dolgok!"

"Tehat ez nem kannabisz KOZVETLEN hatasa, hanem kozvetett hatas. OK"

Itt nem a kannabisz közvetett hatásáról van szó, hanem arról, hogy aki CSAK kannabiszt használ, annál nem volt változás, TEHÁT ezzek a különbségek a korábbi, ROSSZUL tervezett kutatásokban a dohányzáshoz, valamint egyéb tényezőkhöz (egyéb szerek használata, gazdasági-társadalmi státusz stb.) voltak köthetők.

Hogy miért ezek voltak a vizsgált paraméterek? Talán mert a korábbi kutatásokban a legtöbbször ezeket vizsgálták.

Nem ez az egyetlen terület ahol áttekintésre kerültek a korábbi eredmények.

www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/29773998
www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4724860/

Bejegyzés: kannabiszt a várandós nőknek (is)?

fordulo_bogyo 2019.01.05. 15:49:26

OFF: amugy semmi kifogasom a kannabisz hasznalataval, maganugynek tartom, de csipi a szemem az altudomanyos magyarazkodas (meg ha azt tudomanyos cikkben olvasom akkor is), az ellen emeltem szot.

Bejegyzés: kannabiszt a várandós nőknek (is)?

fordulo_bogyo 2019.01.05. 15:45:43

@Orvosi Kannabisz: Az a metaanalizis azt mutatja, hogy a kannabiszt hasznalo nok eseten bizonyos elore meghatarozott parameterek (miert epp azok) elternek-e a kannabiszt nem hasznaloktol.

2500g alatti szuletesi suly az elsodleges amit vizsgalnak. Hm.
15% szemben a nem hasznalok 10%-aval.

koraszules a masodlagos vizsgalati parameter:
es is 15% szemben a nem hasznalok eseten 10%

Tehat a kannabisz hasznalat meg ezekre is hat, pedig ezek durva dolgok!

A cikk tovabb megy, ha a kannabiszt hasznalok dohanyzasat (es egyeb a kivonatban nem spcifikalt tenyezoket, mik lehetnek azok?) is figyelembe veve, azzal korrigalva a statisztikat mar nincs kulonbseg a kannabiszt fogyasztok es nem fogyasztok kozott a szuletesi suly es koraszules gyakorisagaban. Tehat ez nem kannabisz KOZVETLEN hatasa, hanem kozvetett hatas. OK

Amit a cikk NEM VIZSGAL - a kannabisz hasznalat hatasa az agymukodesre, a gyerek fejlodesere. Pedig a kannabisznak az agymukodesre van hatasa, nem a sulygyarapodasra!
Bocs, ez kicsit olyan, mintha azt vizsgalnak (erosen sarkitok, hogy mutassam), hogy az kokainistak/heroinistak/alkoholistak stb koreben megneznek, hogy mennyi korosan sovany vagy korosan elhizott van, es azt talalnak, hogy nem jelentosen ter el nem kabitoszerezoktol, tehat a kabitoszer artalmatlan.

Ebreszto! A kannabisz nem a testsulyra hat! Miert az az elsodleges, kiemelt vizsgalati parameter?
Miert nem a hajszin, vagy a szemszin? Azt vizsgalva is kimutathato, hogy nincs valtozas...

Bocs, az indulat elragadott kisse.

Bejegyzés: kannabiszt a várandós nőknek (is)?

Orvosi Kannabisz 2019.01.04. 12:30:26

A Magyar Orvosi Kannabisz Egyesület oldalán megtalálható cikkek 95%-a fordítás. A forráscikkek minden bejegyzés alján megtalálhatók, ahogy a hivatkozások is. Az egyesület kizárólag a betegekért dolgozik, semmilyen politikai, így drogpolitikai oldalt sem képvisel vagy támogat.

"Egészen elképesztő ez a világméretűre szervezett nyomulása a drogosoknak, szinte erőszakosabbak mint a 'hagyományos" alternatív marhaságok terjesztői.' "

A lónak két oldala van. Ez a hozzászólás jól tükrözi azt az oldalt, amit maga az "elemzés" is megtestesít. A stílus sem sokban különbözik, hiába az erőletett, rosszul álcázott tudományos hangnem.
Van másik oldal is, lásd Valóságamittudnodkell és társai.

Természetesen a kannabisz nem panacea, ilyet az egyesület oldalán sehol nem állít, sőt az is le van írva, hogy nem szabad csodaszerként tekinteni rá. Mindemellett, aki kicsit is utána jár a témának az tudja, hogy nem véletlen amiért pl. magyar kutatók az amerikai nemzeti egészségügyi intézetnél (NIH) erre a következtetésre jutottak:

"Az endokannabinoid rendszer aktivitásának befolyásolása terápiás lehetőséggel rendelkezik szinte minden emberre ható betegségnél."

A kannabisz növény pedig erre közvetlenül képes, ami nem azt jelenti, hogy mindent gyógyít. Ahogy az sem igaz, hogy ördögtől való és használata komoly veszélyt jelent a beteg emberek számára (merthogy a beteg emberek is emberek).

Dr. Melanie Dreher kutatásainak is utána lehet nézni, amiből rögtön kiderül pár részlet, ami ebben a cikkenk valamiért nem hangzik el, pl. hogy az anyák nem szívtak kannabisz, mivel az a jamaikai kultúrában a nők körében nem elfogadott (a vizsgált időszakban legalábbis), hanem tonik vagy tea formájában használták, tehát THC valószínűleg nem is nagyon került a szervezetükbe.
Melanie Drehe összes kutatása, amiből látható, hogy nem csak 1 hónapos korukig vizsgálták a gyerekeket, volt 5 éves nyomonkövetés.
www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/?term=Dreher%20MC%5BAuthor%5D&cauthor=true&cauthor_uid=8121737

Az idézett kutatás, amiben 12 millió terhességet vizsgáltak, úgy mint sok másik korábbi kutatás nem tesz különbséget a csak kannabisz használók és az egyéb szereket (dohány, alkohol stb.) használók között, arról nem is beszélve, hogy ezeket az anyák magukról jelentették.
"mothers who reported cannabis dependence or abuse"

Van olyan kutatás, ami különbséget tett:
www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/9200364
Itt a semmilyen szert sem használók halálozásia aránya 15.7 volt 1000 éleveszületésenként, míg a csak kannabiszt használóké 0.
Ilyen vizsgálatot sajnos azóta sem végeztek (1997).

Van metaanalízis is 31 korábbi kutatásról:
Maternal marijuana use during pregnancy is not an independent risk factor for adverse neonatal outcomes after adjusting for confounding factors. Thus, the association between maternal marijuana use and adverse outcomes appears attributable to concomitant tobacco use and other confounding factors.

A másik és egyben utolsó (tehát összesen kettő darab) idézett kutatás, pedig semmit nem állapít meg, csupán feltételez. A "This may prove" és a "may influence future adult productivity and lifetime outcomes" legalább annyira tudományos, mint az, hogy "a kannabisz minden betegség gyógyítója lehet".

Az igazság az, hogy nincs megfelelő bizonyíték se pro, se kontra, mivel terhes anyákon nem etikus kísérletezni, a saját bevallásos, kérdőíves vagy telefonos "kutatások" pedig soha nem lesznek pontosak.

Az pedig, amikor valaki az endokannabinoid rendszer működését és az életben, vagy az élet kialakulásában betöltött szerepét egy rosszul sikerült szabad vershez hasonlítja, az önmagában is sokat elárul a véleményezőről.

Bejegyzés: kannabiszt a várandós nőknek (is)?

kodpiszkalo · www.kodpiszkalo.blog.hu 2019.01.03. 12:06:35

@kamugyar:
Ha valamit használni szeretnénk a gyógyászatban, igazolni kell a hatásosságot és biztonságosságot, majd ezek alapján haszon/kockázat elemzéssel dől el, valóban alkalmazható-e. Egyetértek, nem általánosságban kell beszélni, hanem ismert összetételű termékkel elvégzett vizsgálatoktól - ilyenek azonban nincsenek. Amíg pedig ez a helyzet, addig az érzelmek alapján történő propagálás veszélyes.

Bejegyzés: kannabiszt a várandós nőknek (is)?

kamugyar 2019.01.03. 11:58:14

@kodpiszkalo:
nekem meg inkább úgy tűnik h a hatásossága a terhességi hányinger ellen elég valószínű h valós. legalábbis a vizsgálatok amik erre irányultak ezt az eredményt hozzák. a biztonságossága már sokkal árnyaltabb. erre vonatkozóan vannak hiányosságok. a veszélyességét csupa olyan vizsgálati eredményből következtetik amikor ismeretlen a dózistól kezdve még nagyon sok tényező ami befolyásolhatja az eredményt. a másik tábor pedig a hatásosságokat kimutató vizsgálatok miatt tévesen túlzott optimizmussal áll hozzá a biztonságosság kérdéséhez.

Bejegyzés: kannabiszt a várandós nőknek (is)?

kodpiszkalo · www.kodpiszkalo.blog.hu 2019.01.03. 11:26:56

@kamugyar:
Felhívnám a figyelmet, hogy én ezt írtam:
"Az okok itt is sokfélék lehetnek, azonban az semmiképpen nem állítható, hogy a kenderhasználat a várandós nők vagy a magzatok érdekét szolgálná."

A MOKE oldalán meg ezt:
"Összefoglalva, úgy tűnik, hogy a kis dózisú kannabisz ártalmatlan az anya és a csecsemő számára."

A véleményem fenntartom: nincs olyan vizsgálat, ami a biztonságosságot és hatásosságot igazolná terhességben. A veszélyesség sem egyértelmű, erre utaltam, mindenesetre egy halom cikk van, ami ebbe az irányba mutat. Jelen tudásunk szerint felelőtlenség., amit a MOKE oldalán írnak.

Köszönöm, hogy felhívta a figyelmemet minderre, eddig azt hittem ilyen gyakorlatot csak az általam idézett zugoldal követ, ezek szerint a magát komoly szervezetnek tartó MOKE is...

Bejegyzés: kannabiszt a várandós nőknek (is)?

kamugyar 2019.01.03. 11:18:45

@kodpiszkalo:
pedig a következtetésük a lényegi rész. az általad linkelt sok résztvevős vizsgálatok is pontatlanok lesznek amiatt mert nincs szabályozva orvosilag a dózis. arról már nem is beszélve h egyéb tényezők mint alkohol fogyasztás táplálkozás dohányzás mind mind bemondás alapján működött. arról az anyáról is megvan a véleményem aki pl a kannabiszhoz nyúl orvosi felügyelet nélkül. és mindez még csak a jóindulatú feltételezés mert véleményem szerint a vizsgálatban résztvevők döntő többsége nem e célból hanem életvitele miatt használja vagy használta mert nem akarta abbahagyni a terhessége alatt. na most az ilyen ember nagyon valószínű h a többi ártalmas dolgot sem vetette meg. mindez feltételezés de az is h csak és kizárólag füvet szívtak. gyerekcipőben jár az orvosi felhasználását illetően még az egész. bármelyik álláspontot kijelenti butaság.
orvosikannabisz.com/hirek/nemzetkozi-hirek/a-szintetikus-thc-engedelyt-kapott-a-forgalmazasra/

Bejegyzés: kannabiszt a várandós nőknek (is)?

kodpiszkalo · www.kodpiszkalo.blog.hu 2019.01.03. 10:37:09

@kamugyar: OK, tegyük rendbe. Hogy ki honnan lopja és ferdíti az írásait, nem tudom, én arra az oldalra leltem rá, amit idéztem is. Mindenesetre az eredeti sem sokkal jobb, ilyen alaptalan és kifejezetten veszélyes állításokkal : "Összefoglalva, úgy tűnik, hogy a kis dózisú kannabisz ártalmatlan az anya és a csecsemő számára." Mint írtam, ez egyáltalán nem igaz, sőt. Érdemes elgondolkozni, hogy ah eltekintünk a THC-tól, vajon a maradék >100 kannabinoid biztosan biztonságos a magzatra? Sajnos, ezt ma nem tudhatjuk, s az adatok azt mutatják, valószínűleg nem.

Az idézett közleményt nem ismertem, nem követem rendszeresen a MOKE oldalát. Nem tudom, milyen "szintetikus cuccunkról" beszél, én gyógynövénykutatással foglalkozom, semmi közöm sem a tramadolhoz, sem más sziontetikus gyógyszerhez.

Bejegyzés: kannabiszt a várandós nőknek (is)?

Szerzők

csupor-dezso-100x150.jpgDr. Csupor Dezső 
(kodpiszkalo)
gyógyszerész, 
SZTE GYTK Farmakognóziai Intézet

jeszenoi-norbert-100x150.jpgDr. Jeszenői Norbert 
(j.norbert)
gyógyszerész

gyapai-orban-orsolya-100x150.jpgDr. Orbán-Gyapai Orsolya
(pharma-girl)
gyógyszerész

 

 

 

 

hajdu-zsanett-100x150.jpgDr. Hajdu Zsanett
biológus

boros-klara-100x150.jpgBoros Klára
vegyész, doktorandusz
SZTE GYTK Farmakognóziai Intézet

barbi.jpgDr. Tóth Barbara
(JéBarbi)
gyógyszerész
SZTE GYTK Farmakognóziai Intézet

913_csapibence_120119_015.jpgDr. Csapi Bence
gyógyszerész
Szent György Gyógyszertár, Kecel

 

 

 

 

Dr. Ványolós Attila
(pharmythographer)
gyógyszerész, 
SZTE GYTK Farmakognóziai Intézet

Díjaink

hiteles_egeszsegugyi_weboldal_2017_pecset.png

Kutatók a Neten - közönségszavazás 2. hely

Goldenblog 2014. Tech+Tud kategória, közönségszavazás 2. hely

Nemzeti Kiválóság Program blogverseny, 1. hely

Goldenblog 2013. Biznisz kategória, közönségszavazás 9. hely

Goldenblog 2012. Szakértői kategória, közönségszavazás 5. hely

Utolsó kommentek

  • fordulo_bogyo: Bocs, nagyon OFF OFF Ugy emlekszem jonehany evvel ezelott irtal (irtatok?) egy cikket arrol, hog... (2019.03.23. 13:08) halló, mennyi???
  • mocsing56: Ugyanezt a kérdést bármelyik patikai szabadforgalmu készitmény esetén feltehetjük...azaz, mi kerül... (2019.02.15. 16:21) halló, mennyi???
  • kodpiszkalo: @Ziegler József: köszönöm szépen a kiigazítást, javítom! (2019.01.20. 20:33) régi, tehát jó?
  • Ziegler József: "A körte és a dicske (csipkebogyó) azonban jelen tudásunk a szédülésen nem segít" Szerintem ez a m... (2019.01.20. 19:40) régi, tehát jó?
  • mamma01: @penge™: A Tc99 izotóp napi gyakorlat pl. pajzsmirigy szcintigráfia esetén. (2019.01.15. 21:51) mit hazudnak a rákról?
  • Utolsó 20

DESIGN

Az oldal sablonját dr. Horváth Róbert készítette.

A fejlécben található grafika Támadi Tibor műve.