Utolsó kommentek:

borien 2017.02.16. 21:24:32

Tisztelt Ködpiszkáló!

Most olvastam a zöld kávé jó tulajdonságairól. Nem a fogyásról (amit fentebb kiveséztek), hanem arról, hogy a vér cukorszintet lejjebb viszi. Saját méréseim alapján 4,9 és 6 között szokott mozogni, ami úgy vélem, még nem olyan magas, hogy gyógyszer kellene, de szeretném a súlyosbodás esélyét meggátolni lehetőleg természetes úton. Kávét sem ittam sosem, de ha a zöld kávé tabletta segítene... Viszont fentebb olvastam egy hozzászóló írását, hogy szívritmus zavara lett. Nálam a szisztolés vérnyomás 120-140 között szokott mozogni, viszont néha szokott ok nélküli szívdobogásom, vagy enyhe szívnyomásom lenni (fél éve vizsgálták, nem találtak gondot). A kávé pedig alapból megdobogtatja a szívet, szóval, nyernék, vagy veszítenék vele? (főleg, hogy csak úgy tudom a fogyókúrámat vinni, hogy a fő étkezésem a vacsora lett, így leginkább akkora kellene a zöld kávé)
Szeretném, már csak megelőzés céljából is, különösen a cukor, vérnyomás, koleszterin, érelmeszesedés betegségek ellen természetes szerekkel (teák, gyógynövények, kivonatok, táplálékkiegészítők) megedzeni a szervezetem, ezért is olvasom Szabó György könyvét, és az ott javasolt teákat elkezdtem fogyasztani, így eléggé elszomorított, hogy itt egy másik post-ban a nagyját megcáfolták. Szeretném megkérdezni, hogy önök a fenti 4 betegség kialakulásának megakadályozására milyen természetes szereket javasolnának?
Köszönöm!

Bejegyzés: egy újabb fogyasztószer, a zöld kávé

Untermensch4 2017.02.11. 10:51:17

Nem használok facebook-ot. Úgyhogy ezúton üzenem Norbinak és rajongóinak hogy ugyanezt a norbi-logikát követve nézzék meg a víz és a hidrogén-peroxid képletét, azok sokkal rövidebbek is. Az "elgondolkodtató" fázisuk után pedig ne kockáztassák meg hogy a víz maró hatást fejtsen ki rájuk (homeopátiásoknak bónusz: a bolygó minden csepp vize számtalan halál információját hordozza, az első egysejtűektől a dínókon át napjainkig...), inkább ne fogyasszanak többé vizet. Egy cseppet se... Ez egy biztos megoldás.

Bejegyzés: az élet iskolája

pannonfunk · http://utunkultraba.blog.hu/ 2017.02.07. 08:13:50

@kayla.ohanegan: A zöld csíkot kell nézni a fenti képen, az alfa linolénsav omega-3 zsírsav, a linolsav omega-6 zsírsav. Az egyszeresen telítetlenekről nem tudok semmit, lehet, hogy azok mind omega-9-ek? Én úgy tudom, hogy az omega-6 legyen maximum három-négyszer annyi, mint az omega 3.

A lenmagolajban tényleg rengeteg omega-3 van, explicite alfa-linolénsav. Node a wikipédia azt mondja, hogy van kismillió egyéb omega-3 zsírsav, és valójában az alfa-linolénsavról nem is sikerült kimutatni, hogy jótékony hatással van a szív és érrendszeri betegségekre:
hu.wikipedia.org/wiki/Omega-3_zs%C3%ADrsavak

lásd még:
www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16825676

Bejegyzés: életelixzsír

Teljesítményfokozó sporttáplálkozás · http://teljesitmenyfokozosporttaplalkozas.blog.hu/ 2017.02.07. 06:40:33

@pannonfunk: Konkrét esetre gondoltam. Volt már ilyen nem túl rég.

Ez a későbbi kommunikációjukra nem hat ki, nem ülnek be újra az iskolapadba tanulni.

Bejegyzés: az élet iskolája

kayla.ohanegan 2017.02.06. 21:42:27

@pannonfunk: Az omega-6 kis mennyiségben kimondottan egészséges, pl. az LDL szint csökkentése miatt. Az ajánlottnál nagyobb mennyiség viszont problémás, mert az már a HDL szintet is csökkenti, emellett fokozza a szabad gyökök keletkezését (erősen oxidáló hatású, közvetett hatások miatt rákkeltő vegyületek). Ez utóbbi hatást ellensúlyozza az omega-3, ezért fontos hogy megfelelő arányban fogyasszuk (kb. 3-4x annyi omega-3), illetve egyéb antioxidánsokat. Az olajokban többnyire az omega-6 van jelen nagyobb arányban, talán a lenmagolaj amiben optimális az omega-3 is, csak az nem kimondottan finom.

Bejegyzés: életelixzsír

pannonfunk · http://utunkultraba.blog.hu/ 2017.02.06. 20:56:46

@Teljesítményfokozó sporttáplálkozás: Hát, az apdétnorbit azért nem nagyon okosította ki senki :)

Bejegyzés: az élet iskolája

Teljesítményfokozó sporttáplálkozás · http://teljesitmenyfokozosporttaplalkozas.blog.hu/ 2017.02.06. 18:33:34

@kodpiszkalo: Nem egyszerű feladat közérthetőnek lenni és támadhatatlannak is maradni! Életmódguruk egyetlen nyelvbotlást is felhasználtak már mondanivaló hiteltelenítésére. Csak azért vagyok óvatos, mert mindig kerül melléjük egy orvos vagy ilyen-olyan bsc-s/msc-s aki kiokosítja őket.

Bejegyzés: az élet iskolája

kodpiszkalo · www.kodpiszkalo.blog.hu 2017.02.06. 16:35:29

@Teljesítményfokozó sporttáplálkozás: köszönöm a kiegészítést, igazad van. A cukorbetegség önmagában is köteteket igényelne, ezért írtam, hogy "erősen leegyszerűsítve". Az okok nem ennyire egyszerűek, de tény, hogy a túlzott cukorterhelés az egyik legnagyobb kockázati tényező.
A szacharózfüggőséget meg jobb lett volna valószínűleg kihagyni, mert Norbert nem ebben tévedett legnagyobbat...

Bejegyzés: az élet iskolája

Teljesítményfokozó sporttáplálkozás · http://teljesitmenyfokozosporttaplalkozas.blog.hu/ 2017.02.06. 15:57:23

Szerintem ez a bejegyzés annyira leegyszerűsített összefüggéseket pl. 2-es típusú cukorbetegség kialakulásának kérdésében, hogy azon fogást találhat ha valaki nagyon keres. Azért írom meg, mert a cél közös, ha félvállról vesszük a kritizálást akkor gyengülhet az ereje, hatásossága.

A szacharózfüggőség is egyrészt vitatott fogalom, másrészt nem pontos, mert glükóz, fruktóz külön is érintett lehet, valamint akár más cukrok vagy édes ízű anyagok is. Árnyaltabban fogalmaznék ebben is.

We presented results showing that sucrose intake induces DA release and increases neuronal activity in the brain reward circuitry. Dopamine release is stimulated in the NAc by the sweet taste in the mouth and by the postingestive actions of sugars. Considering that fructose is sweeter than glucose and sucrose for humans, one might hypothesise that fructose could induce greater DA release compared to glucose and sucrose, which may lead to increased reward from food, increased food intake, and aberrant eating behaviours. However, this hypothesis remains controversial since calorie-rich nutrients (i.e. sucrose) can directly influence brain reward circuits that control food intake independently of palatability or functional sweet taste transduction. On the other hand, most of the studies comparing the effects of intermittent and/or excessive sugar intake with the effects of addiction to drugs on the dopamine system have used sucrose as well, and very few have used glucose; to our knowledge, none has compared fructose versus glucose on the characteristics of addiction (e.g. escalation of intake [179]). It was until recent years that researchers began to compare the effects of DA receptor antagonists on the expression of fructose-conditioned preferences compared with sucrose. These studies have mainly found that ‘fructose intake and fructose-conditioned flavour preference appear to be more dependent on D2R activity than sucrose intake’ (e.g. [136, 138, 139]). However, the physiological implications of these results still remain to be clarified. Therefore, future studies should directly compare DA release levels, DA transporter expression and DA receptor expression patterns following ingestion of glucose, sucrose, and fructose.
www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4303703/

Bejegyzés: az élet iskolája

Epikus SZTK · http://www.oek.hu/oek.web 2017.02.06. 11:02:39

Lefogadnám, hogy idetalálnak rövidesen azok, akik szerint nem is kell cukor, meg low carb diéta, ketogén, stb. stb.
Szerintem meg kokain nem kell; a glukóz szemiesszenciális.
Létező jelenség a cukortúlfogyasztás, de ezt a kábítószerrel összehozni... ez olyan antalvalis 8-))
A függőség azért kicsit bonyolultabb, és kérdéses.
Szinte látom magam előtt a bulvárcikket ilyen címmel: "Brutálisan cukorfüggő volt a süveg/medve/szőlőcukrot elemelő bestiális elkövető." ("Süveget emelt (el) ..." 8-)) )

Ilyen logika szerint a cukorfogyasztók jobban és tovább mérgezik/sanyargatják a testüket, mint a kábítószerfogyasztók (pl. azért, mert tovább élnek.)

Szegény Norbi-követők... Minden egyes ilyen Norbi-cikkel butábbak lesznek.

Bejegyzés: az élet iskolája

lilakutyak · http://lilakutyak.blog.hu 2017.02.06. 08:48:18

És még csak nem is túl eredeti a párhuzam.
hu.wikipedia.org/wiki/Cukor_Blues

A hivatkozott könyvben sokkal árnyaltabb a kép, mert ott szépen kibontja, hogy a cukor és a kokain is akkor vált problémássá, amikor a tisztítási, kivonási eljárások hatására növényi anyagból fehér porrá változott, és eközben a napi rutin részévé vált.

Bejegyzés: az élet iskolája

Anikó Hajdú 2017.02.05. 22:03:35

@Gery.Greyhound: A dihidrogén-monoxid a víz =D Remélem nem mondtam túl nagy újdonságot ="D

Bejegyzés: a fluorid a fogaink ellensége?

Anikó Hajdú 2017.02.05. 22:01:58

Jah, azt elfelejtettem mondani, a gyógyszert a méregtől a bevitt mennyiség választja el. Még vízzel is lehet embert ölni, ha túl sokat iszik az ember. De mégis elengedhetetlen az élethez. Sóval is lehet gyilkolni, mégis szükséges a szervezetnek. Fluoriddal való gyilkolásról még nem hallottam, de ha túl nagy a mennyiség, akkor elszínezheti a fogakat és kevésbé ellenállóbbá teszi a zománcot. A mennyiségre figyeljetek. 6 éves kor alatt 500 ppm-nyi fluoridos fogkrém adható a gyermeknek, és egyszerre csak egy szisztémás és egy lokális fluoridálás használható.

Bejegyzés: a fluorid a fogaink ellensége?

Anikó Hajdú 2017.02.05. 21:58:49

Úgy látom nagy a sötétség a fejekben (már bocsánat).
Nagyon sokan keverik a fluorral a fluoridot. A fluorid a fluor vegyülete, hidroxilapatit formájában épül be a fogzománcba. Hatása már praeruptive jelentkezik( sekélyebb barázda, kisebb csücsök, anatómialiag előnyösebb fog.) Poseruptive hatása a savoldékonyság csökkentése, a kristályszerkezet erősítése és a demineralizált területek remineralizációja. De még a fogszuvasodásért felelős cariogán flórát is elnyomja. Való igaz, a fogak fejlődésekor, egyidejűleg nagy mennyiségben bevitt fluorid tartalom fluorosishoz vezet. A fluorid amúgy a növekedés és a fejlődésben is fontos szerepet kapott.

Klinikailag bizonyított, hogy a fluoridmentes pasztával fogat mosók körében nőtt a szuvasodások kialakulásának száma.

Nem ajánlatos a fluoridmentes pasztákkal a cégtulajdonosok zsebét tömni. Behozták ezt a fluorid a gyilkos szlogent, és mindenki megörül. Én dentálhigiénikus vagyok, tehát nem vagyok laikus. Van rá látásom, és tudom miről beszélek.

Bejegyzés: a fluorid a fogaink ellensége?

fordulo_bogyo 2017.02.05. 21:39:35

"Ha más hasonlóság: a csimpánz és az ember DNS-e között kisebb az eltérés, mint a Norbert által hozott példában..."

Norbert es a patkany DNS-e között kisebb az eltérés, mint a Norbert által hozott példában a kepletek kozott.... osszegkepletben AZONOS a patkany es a Norbert DNS-e (meg az enyem is).

Bejegyzés: az élet iskolája

napocskin9 2017.02.02. 16:09:28

A hölgy és az úr a képen vajon folyékony disznózsírral készül koccintani? :-D

Bejegyzés: életelixzsír

pannonfunk · http://utunkultraba.blog.hu/ 2017.02.02. 14:58:07

@kayla.ohanegan: Az Omega-6? Nem a 3? Mert pl. ebben a cikkben arról van szó, hogy az Omega-6/Omega-3 arányt kellene csökkenteni a táplálkozásban, mert az az egészséges.

@kodpiszkalo: Hú, pedig én tök szívesen olvasnék egy nagyon alapos művet erről. Nem csak a magas és alacsony denzitású koleszterinről, de még kirészletezve minden esszenciálisa Omega-3, -6, -9 zsírsavat, melyikről mit tudunk. Mert ha jól értem, akkor még az sem mindegy, hogy melyik Omega-3-at fogyasztjuk...

Bejegyzés: életelixzsír

Szerzők

csupor-dezso-100x150.jpgDr. Csupor Dezső 
(kodpiszkalo)
gyógyszerész, 
egyetemi docens
SZTE GYTK Farmakognóziai Intézet

jeszenoi-norbert-100x150.jpgDr. Jeszenői Norbert 
(j.norbert)
gyógyszerész
Richter Gedeon Nyrt.

gyapai-orban-orsolya-100x150.jpgDr. Orbán-Gyapai Orsolya
(pharma-girl)
gyógyszerész, doktorjelölt

hajdu-zsanett-100x150.jpgDr. Hajdu Zsanett
biológus

boros-klara-100x150.jpgBoros Klára
vegyész, doktorandusz
SZTE GYTK Farmakognóziai Intézet

barbi.jpgDr. Tóth Barbara
(JéBarbi)
gyógyszerész, PhD-hallgató
SZTE GYTK Farmakognóziai Intézet

913_csapibence_120119_015.jpgDr. Csapi Bence
gyógyszerész
Szent György Gyógyszertár, Kecel

 

 

 

 

Dr. Ványolós Attila
(pharmythographer)
gyógyszerész, egyetemi tanársegéd
SZTE GYTK Farmakognóziai Intézet

GYÓGYSZERTÁRI ÜGYELET

Díjaink

Kutatók a Neten - közönségszavazás 2. hely

Goldenblog 2014. Tech+Tud kategória, közönségszavazás 2. hely

Nemzeti Kiválóság Program blogverseny, 1. hely

Goldenblog 2013. Biznisz kategória, közönségszavazás 9. hely

Goldenblog 2012. Szakértői kategória, közönségszavazás 5. hely

Utolsó kommentek

  • borien: Tisztelt Ködpiszkáló! Most olvastam a zöld kávé jó tulajdonságairól. Nem a fogyásról (amit fenteb... (2017.02.16. 21:24) egy újabb fogyasztószer, a zöld kávé
  • Untermensch4: Nem használok facebook-ot. Úgyhogy ezúton üzenem Norbinak és rajongóinak hogy ugyanezt a norbi-log... (2017.02.11. 10:51) az élet iskolája
  • asmall: @Teljesítményfokozó sporttáplálkozás: Küldted volna google alá. (2017.02.07. 14:25) az élet iskolája
  • pannonfunk: @kayla.ohanegan: A zöld csíkot kell nézni a fenti képen, az alfa linolénsav omega-3 zsírsav, a lin... (2017.02.07. 08:13) életelixzsír
  • Teljesítményfokozó sporttáplálkozás: @pannonfunk: Konkrét esetre gondoltam. Volt már ilyen nem túl rég. Ez a későbbi kommunikációjukr... (2017.02.07. 06:40) az élet iskolája
  • Utolsó 20

DESIGN

Az oldal sablonját dr. Horváth Róbert készítette.

A fejlécben található grafika Támadi Tibor műve.