Utolsó kommentek:

+mondom 2017.07.18. 09:24:46

Hát igen, a tájékozatlanság elég nagy probléma. Párom kollégái között volt olyan, aki megemlítette neki, hogy már vagy egy hete issza valamelyik paracetamol tartalmú forró italport. Mire a párom visszakérdezett, hogy tényleg? Mert a tájékoztató szerint 3 nap után már orvoshoz kellene fordulni és valami mást szedni ha szükséges. Szóval azt érzem, hogy nem csak a túladagolás, hanem a túladagolás és túl hosszú távú szedés okoz gondot.
Illetve a másik gond, hogy a megfázásra ajánlott szinte összes forró italpor, paracetamolt is tartalmaz.

"megfelelően adagolva biztonságos fájdalom- és lázcsillapító"
Ennél a résznél van egy kis hiányérzetem: ha jól emlékszem, akkor az NSAID-ek közül a paracetamol az egyik az, ahol nagyon szűk a különbség a terápiás dózis és a túladagolás között. Tehát nagyon kritikus a megfelelő adagolás...
És amit még érdemes lenne tudni, hogy ugyan az összes NSAID láz- és fájdalomcsillapítóként van forgalomban, de az eltérő okok esetén szükség lehet külöböző hatóanyagokra. Pl. a lányunknál volt amikor lázcsillapításra nagyon jól működött a paracetamol tartalmú kúp, de amikor a fogzás miatt volt egy enyhe gyulladása és láza, akkor az ibuprofen működött jobban...

Bejegyzés: végleg bezárják az antalvali.com-ot!?!

Sháv 2017.07.16. 10:13:17

@molekulapályamunkás: Igen, persze, igazad van, de én nem is állítottam mást. Csak a hangsúlyt valahogy nem lökte át a rencer... :-)) Meg valahogy úgy van ez a gyógy/gyomnövényekkel, ahogy ált. iskolában tanultuk a rovar/bogárral. Kb így: minden gyógynövény gyomnövény, de nem minden gyomnövény gyógynövény:-)))

Bejegyzés: a parlagfű mégsem az istenek eledele?

molekulapályamunkás 2017.07.14. 23:41:46

@Sháv:
"Eleve nem népi gyógynövény, mert a dédnagymama gyerekkorában még az országban sem volt..."
Attól, hogy Magyarországon dédmama idejében nem volt jelen, még simán lehetne gyógynövény. Ahogy van is jónéhány nálunk nem őshonos afrikai, indiai, kínai stb. gyógynövény.
Nem attól gyógynövény valami, hogy több száz éve terem a Kárpát-medencében.

Bejegyzés: a parlagfű mégsem az istenek eledele?

Sháv 2017.07.10. 11:12:08

Szerintem is jó! Köszönet érte. Nem szeretem a gyógyszert kilószámra tömni, de hogy a parlagfű nem orvosság, abban biztos vagyok. Eleve nem népi gyógynövény, mert a dédnagymama gyerekkorában még az országban sem volt... Orvos mesélte, hogy mérgező vegyületei vannak, meg amúgy is, annyi normális gyógynövény van, nem értem, miért kéne pont a parlagfüvet hájpolni. Az immunterápia kivezet(het) ebből, szerintem még ez a módzser sem teljesen kiforrott, de próbálkoznak vele. Énezt ajánlanám, elég részeletes, ha valakit érdekeL: www.doki.net/tarsasag/allergologia/upload/allergologia/document/Allergias_betegsegek_kezelese_allergen_specifikus_immunterapiaval_ajanlas.pdf?web_id=

Vagy ezt a Blogot, ez meg szubjektív beszámoló: www.facebook.com/immunterapia/

Az szerintem egyértelmű, hogy aki allergiás, az ne egye porrá őrölve meg levárba meg ilyen egyéb módon töményen, mert belehalhat.

Bejegyzés: a parlagfű mégsem az istenek eledele?

Neta 2017.07.09. 15:05:36

@Nervenke:
Köszi a felvilágosítást!

Bejegyzés: a nutella és a zsákos ember

Nervenke 2017.07.09. 13:55:31

@Neta: Nem nyomatják egész életükben a tehenek antibiotikummal. Egyrészt ez drága mulatság lenne, másrészt az antibiotikummal kezelt tehén tejét nem lehet eladni, megy a csatornába. Ha betegek, akkor persze kapnak gyógyszert de egy bizonyos időnek el kell telnie a kezelés után ahhoz, hogy az adott tehén teje ismét felhasználható legyen.
A húsmarháknak adtak régebben kis mennyiségű antibiotikumot folyamatosan, de úgy tudom, hogy már ezt is betiltották. A hús felhasználásához is meg kell várni, hogy bizonyos idő elteljen az antibiotikum-kezelés után.
A tehenek oldalára több ok miatt is kerülhet "lyuk". Legtöbbször a nagy fisztulával rendelkező állatokat szokták propagandacélból mutogatni, hogy lám, milyen gonoszak is a gazdák, hogy kínozzák az állataikat. Azok a tehenek legtöbbször takarmányozással kapcsolatos vizsgálatokban vesznek részt. A másik ok a kólika, ami halálos kimenetelű is lehet. Ekkor kanül behelyezésével próbálnak segíteni az állatnak.

Bejegyzés: a nutella és a zsákos ember

Neta 2017.07.08. 10:42:05

"Nem kezelt, hanem genetikailag modositott, GMO"
- Ok, fogalmazhattam volna pontosan is!

"Nincs nekik semmi bajuk. Tobb farmert is ismerek szemelyesen, nem titkolnak, ha lenne."
- Nem a génkezelt miatt van bajuk, nem arra értem, hanem a csak kukoricával táplálás miatt. Itt pontosítanék: nem a "kis" farmerekre gondolok, hanem a nagyüzemi marhatenyésztésre. (erről készítettek filmet is)

Egyébként sok embernek már egy csomó dolog természetes: pl. teletömik a marhákat növekedési hormonnal; külön egy oldalsó mesterséges lyukon keresztül tisztítják a marhák bendőjét; egész életükben antibiotikummal nyomatják a teheneket...stb. Vannak dolgok, amik természetesek pl. egy amerikai farmernek. Sok felől hallok én is információkat ezekről, viszont ha neked vannak ismerőseid, örömmel venném, ha másodkézből is hallanék róla infomrációt pl. arról, hogy az amerikai átlag farmerok hogyan cisnálják, vagy ők rálátnak-e a nagyüzemi tenyésztésre?

A GMO-s dolgokról meg nem akarok vitát nyitni. (nincs értelme) és egyébként se értek hozzá. Egy két egymásnak ellentmondó kutatást olvastam, ennyi.
Szerintem sokkal komplexebb az egész egészség kérdésköre, mint hogy a bajokat "csak" a GMO-ra, vagy a GMO-ra vezessük vissza.

Bejegyzés: a nutella és a zsákos ember

fordulo_bogyo 2017.07.08. 04:33:31

@Neta: " de sajna főleg az USA-ban nem ezzel etetik a marhákat, hanem kukoricából készül dolgokkal,"

Igaz, de miert sajna???

" - ami ugyebár génkezelt "
Nem kezelt, hanem genetikailag modositott, GMO

"- van is bajuk a marháknak tőle...."
Nincs nekik semmi bajuk. Tobb farmert is ismerek szemelyesen, nem titkolnak, ha lenne.

" szóval ha a többiben nincs is igaza az ijesztgetőnek, ebben sajnos igaza van."
Nincs igaza, a fentiek miatt.

Bejegyzés: a nutella és a zsákos ember

Timár Lénárd 2017.07.06. 12:37:23

@Neta: És az Euba az Usabol hoznak kukoricát a nutellához felhasznált tejhez. ;)

Bejegyzés: a nutella és a zsákos ember

Ajtony 2017.07.05. 08:24:15

@to:rppapa: szerintem VV Mici és VV Naccsávó cirkuszához nyugodtan hozzászólhat - az biztos megvan a Wikin :)

Bejegyzés: megöldi a rákot, mégis hallgatnak róla

Neta 2017.07.03. 07:05:22

@kodpiszkalo: ja, olasz, nem tudom, hogy ott mit esznek a tehenek

Bejegyzés: a nutella és a zsákos ember

kodpiszkalo · www.kodpiszkalo.blog.hu 2017.07.03. 03:01:26

@Neta: ha jól tudom, a Nutella olasz termék.

Bejegyzés: a nutella és a zsákos ember

Neta 2017.07.03. 00:52:20

"Nem tudom, miből veszi az ismeretlen szerző, hogy genetikailag módosított növényeken tartják a teheneket, valószínűleg nem hallott róla, hogy a szarvasmarhák fő tápláléka a széna (fű), azt pedig nem szokás genetikailag módosítani" - a fű igaz lenne, de sajna főleg az USA-ban nem ezzel etetik a marhákat, hanem kukoricából készül dolgokkal, - ami ugyebár génkezelt - van is bajuk a marháknak tőle.... szóval ha a többiben nincs is igaza az ijesztgetőnek, ebben sajnos igaza van.

Bejegyzés: a nutella és a zsákos ember

kodpiszkalo · www.kodpiszkalo.blog.hu 2017.06.28. 09:23:55

A válasz röviden az, hogy a paracetamol és a többi NSAID más módon hat. Most nyaralok, de majd megírom hosszabban.

Bejegyzés: végleg bezárják az antalvali.com-ot!?!

hullajelölt88 2017.06.28. 09:22:38

Majd' elfelejtettem: arról tudsz, hogy az antalvali.com nem működik? Átrak egy másik oldalra, ott meg egy tájékoztató, hogy ez csak archivum.

Bejegyzés: végleg bezárják az antalvali.com-ot!?!

hullajelölt88 2017.06.28. 09:00:46

@mocsing56: kísértetiesen emlékeztetsz egy bizonyos Winter tanárúrra... (A három testőr Afrikaban)

Bejegyzés: végleg bezárják az antalvali.com-ot!?!

hullajelölt88 2017.06.28. 08:58:01

@mocsing56: érdekes módon más, nem paracetamolos, vényköteles fájdalomcsillapító leírásában megemlítik az ilyen hatásokat, paracetamol tartalmú gyógyszerek tájékoztatójában szó sincs róla. Vajon miért? De biztosan nem te vagy a hülye. :D

Bejegyzés: végleg bezárják az antalvali.com-ot!?!

kodpiszkalo · www.kodpiszkalo.blog.hu 2017.06.27. 21:58:32

@Corvilupo: Köszönöm a fentieket! Bevallom, én lyen szinte nem vagyok, hasznos volt elolvasni.
Mindezek ffényében megkockáztatom, nem írtam iszonyatos marhaságokat.

Bejegyzés: cemmedic - kvantumugrás a gyógyászatban

Corvilupo 2017.06.27. 21:55:42

@Corvilupo: Még annyi, hogy a hullámfügvény x tengelye ez esetben az idő, az y pedig a távolság.

Bejegyzés: cemmedic - kvantumugrás a gyógyászatban

Corvilupo 2017.06.27. 21:48:18

Onnan indultunk hogy Fogarasi úr, hazugságnak bélyegezte a bejegyzés egy bekezdését, amely leírta, hogy az emberi test nem sugároz, stb. Ennek igazolására beírta egy cikk címét, és azt állította, hogy a kollagén és fibrin rostokból fonon sugárzást mértek. Erre én reagáltam, hogy keveri a dolgokat, ugyanis. A fonon ugyanis az általam neked is belinkelt kvázirészecske (fizikában használatos fogalom több pont/részecske együttes elmozdulására egy inercia ponttól, azaz tulajdonképp az adott szövegkörnyezettől függ mit értünk alatta), ami nem megy sehova, csak a rá szórt és általa visszavert fényt érzékelte egy szerkezet.
Erre Fogarasi úr, elismerte, hogy ezt elnézte, de hogy így méginkább igaz, hogy ha a molekula különböző (ő fogalmazott így) rezgési állapotot vehet fel in vitro (a cikk alapján) akkor in vivo miért ne lehetne ezt vizsgálni, illetve valamilyen módon befolyásolni. Erre írtam azt, ami után írtad amit. (És úgy éreztem, hogy az nekem is szólt).
Ehhez még hozzá tartozik, hogy az említett cikkben a kapott fonon értékeket rá tudták illeszteni egy hullámfüggvényre (szerintem ez is hozzájárulhatott Fogarasi úr félreértéséhez). Azaz egy periodikusságot fedeztek fel a rostok adott részeinek távolságánák változásában.
Huh…

Bejegyzés: cemmedic - kvantumugrás a gyógyászatban

Szerzők

csupor-dezso-100x150.jpgDr. Csupor Dezső 
(kodpiszkalo)
gyógyszerész, 
egyetemi docens
SZTE GYTK Farmakognóziai Intézet

jeszenoi-norbert-100x150.jpgDr. Jeszenői Norbert 
(j.norbert)
gyógyszerész

gyapai-orban-orsolya-100x150.jpgDr. Orbán-Gyapai Orsolya
(pharma-girl)
gyógyszerész, doktorjelölt

hajdu-zsanett-100x150.jpgDr. Hajdu Zsanett
biológus

boros-klara-100x150.jpgBoros Klára
vegyész, doktorandusz
SZTE GYTK Farmakognóziai Intézet

barbi.jpgDr. Tóth Barbara
(JéBarbi)
gyógyszerész, PhD-hallgató
SZTE GYTK Farmakognóziai Intézet

913_csapibence_120119_015.jpgDr. Csapi Bence
gyógyszerész
Szent György Gyógyszertár, Kecel

 

 

 

 

Dr. Ványolós Attila
(pharmythographer)
gyógyszerész, egyetemi tanársegéd
SZTE GYTK Farmakognóziai Intézet

GYÓGYSZERTÁRI ÜGYELET

Díjaink

Kutatók a Neten - közönségszavazás 2. hely

Goldenblog 2014. Tech+Tud kategória, közönségszavazás 2. hely

Nemzeti Kiválóság Program blogverseny, 1. hely

Goldenblog 2013. Biznisz kategória, közönségszavazás 9. hely

Goldenblog 2012. Szakértői kategória, közönségszavazás 5. hely

Utolsó kommentek

DESIGN

Az oldal sablonját dr. Horváth Róbert készítette.

A fejlécben található grafika Támadi Tibor műve.